Med en porttelefon slipper de anställda på företaget att avbryta arbetet för att gå och öppna. Då kan de koncentrera sig på det de är bäst på – sitt arbete.
Det ringde på dörren. Eva suckade. Vem skulle kila ner och öppna? Det var alltid samma sak. Ingen hade riktigt lust att öppna när någon ringde på. Ärligt talat så handlade det inte bara om lust. Det var ett ovälkommet avbrott i arbetet. Hon hade varit djupt inne i tankarna över ett komplicerat problem och nu hade hon helt tappat spåret.
Eva anade att det var likadant för hennes arbetskamrater. Alla blev störda i arbetet och ingen ville gå ner och öppna. Det var nästan så att man höll andan och hoppades att någon annan skulle ta det. Inte förrän det ringde en gång till gav hon upp och gick ut mot trappan, bara för att upptäcka att Sven hade gjort samma sak.
Lösningen för företaget var porttelefon
Det var verkligen hög tid att hitta en annan lösning. Varför hade de inte installerat porttelefon för företag för länge sedan? Hon bestämde sig för att det var dags att prata med chefen om hur dåligt det fungerade i dag. Chefen själv var naturligtvis inte direkt berörd av situationen eftersom han aldrig behövde gå ner och öppna dörren.
Det skulle visa sig att det inte behövdes mycket övertalning från Evas sida. När chefen hade fått höra hur arbetsron påverkades idag sa han att de självklart skulle se till att skaffa en porttelefon. När Eva lämnade hans kontor kunde hon inte låta bli att fundera över varför hon inte hade bett om detta tidigare.
Andra inlägg
- Rusta och matcha i Göteborg visar vägen till arbetslivet
- Fruktkorg Stockholm - fördelar med en fruktleverans
- Boka kontorsstädning i Stockholm för fräscha och rena lokaler
- Delad värme ger sänkta kostnader
- Hyra privatchaufför i Stockholm - En lyxig transport
- Använder robotar bara digitala skyltar?
- Kassasystem för restaurang
- Mäklare ger dig det sanna värdet av din lägenhet i Farsta
- Miljövänligare el med hjälp av PPA
- En utbildning i HLR räddar någons liv i Göteborg